GODNATT

hjärta

Har just sköljt bort min ansiktsmask, så nu hoppas jag att mina 100 finnar i pannan försvinner och snart ska jag krypa ner i sängen.

Imorgon har vi kortdag till 14.30, men då kommer brettan och snackar så det blir att vara tills 4 på skolan. Efter det blir det direkt hem och skynda mig till jobbet där jag stannar till 21.15. Jag längtar tills morgondagen är över!! /emma

ps. linn (och ni andra) som undrar över varför bloggen ser ut som den gör, är den under redigering/helrenovering just nu!

klåva

tänk att för 2 veckor sedan åkte vi båt till klåva där vi badade och svettades i solen hela dagen och nu har jag på mig jacka, vantar och halsduk. Helt sjukt tycker jag!

19.44

Efter en underbar helg med världens bästa kille i Övik, (där vi har shoppat, blev en tröja och ett par örhängen rikare, ätit god mat, badat, mysigt i massor och haft det hur bra som helst) är ännu en ny skolvecka igång!

Efter skolan gick jag, Emma och Lisa och köpte oss mat på ica, och efter det blev det core på friskvårds! Känns skönt att var igång med träningen igen:) Nu har jag just ätit en banan, kiwi och nektarin och väntar på fångarna!

vårat hotellrum:)

världens underbarste♥

/emma

Ö-vik med hjärtat:)

Nu är jag och ante strax framme i övik, där vi ska ha en mysig helg med shopping och bad:):) ni får det så bra hemma! /emma

2 HELT UNDERBARA ÅR!

I  L O V E  Y O U !

ante är söt och snäll som en karamell!!♥

Hemma och en ny fin kaleder rikare. Så nu ska jag försöka hålla koll på saker och ha ett mer planerat liv. Om jag är duktig kanske jag lyckas i en vecka!! Hamnade inte helt sist, men inte var jag bra inte. Iår vann vi tyvärr inte lagtävlingen (bara 2a), men mamma håller sig i topp fortfarande.

Imorgon har vi sovmorgon eftersom att individuella blev inställt, underbart! Resten av fredagen kommer att spenderas med hjärtat, vi firar nämligen 2 år imorgon♥

nu ska jag ta med datorn upp till sängen för att se paradise hotell danmark, sen blir det att sova. Puss och godnatt!

TORSDAG

Har just bokat in core, känner verkligen att jag behöver sätta igång med träningen nu efter sommaren. Dock är jag lite nervös över hur jag ska orka och om jag kommer att kunna röra mig dagen efter ;)

Nu taggar jag minigolfturnering (smörgåstårta och tårta)!

förra årets vinnare (jag är ju nästan lite stolt;] ) byebye

REGN

Skoldagen kändes som den längsta ever. Nu ska jag krypa ner i soffan och se paradise hotel Danmark resten av kvällen.  /emma

godnatt

Nu har Ante farit hem och jag har just krypit ner i sängen med en trött och helt slutkörd kropp efter att ha tillbringat en dag på skolan och tränat första innebandyträningen.

24/8

Innebandyn har satt igång och läget just nu är på topp förutom att jag stinker, har en blytung kropp och är trött nanting. Träningsvärk imorgon (och resten av veckan) vill jag lova. Just nu funderar jag på hur tre gånger tjugo minuter ska gå när tre gånger en var döden. Men Stinget sa något alltför klokt, "vilan är lika viktig som träningen" så jag har inte det minsta dåligt samvete för att flåset inte riktigt är som det ska.

Marta får nu köra bil, Malin har 132 dagar kvar till 18, Anna har börjat ettan, fl1b har blivit 2b, på söndag fyller min gosse år och den 12 september är det dags för Ensam mamma söker.

K E N T otroligt bra de där

TISDAG

Hemma från första skoldagen. Vi har haft 2 lektioner idag och jag är redan less, det känns som det aldrig varit sommarlov. Snart ska jag gå till mormor och äta middag senare bär det av mot stan för säsongens första innebandyträning för mig!  /emma

PS. Ante, du får mer än gärna komma och göra mig sällskap ikväll framför tvn och fångarna!;*

MÅNDAG

Imorgon börjar skolan om igen, känns faktiskt lite kul. Men jag hade inte tackat nej till någon vecka till lov utan varken skola eller jobb! Sommaren har varit som bra som den kunnat när jag jobbat så mycket som jag gjort:) Statsfesten, återträffen, stockholm, camping i Piteå, Klåva, båt, bad, berskär, stugan (lite för lite), mysiga sommarkvällar, Sundsvall och nu i helgen var jag i Rebbans stuga och firade henne. Måste även säga att jag har underbara vänner och världens bästa pojkvän!!

ps. mina få bilder från sommaren kommer.

söndag

Vaknade i rebbans stuga efter en mycket rolig kväll:) Vid halv 2 körde vi hemåt och sedan dess har jag inte gjort mycket, bara bastat och tagit det lugnt.

Ikväll ska jag umgås med min fina pojkvän♥

21 augusti

du är en fin vän du♥

Gårkvällen spenderades med hjärtat. Det var wimbledon på tennisplanen, men eftersom ante inte var frisk så stannade vi hemma och tog det lugnt, spelade spel, badade och hade det riktigt mysigt:)

Idag ska jag städa coh testa mina nya kläder. Ikväll klockan 18.00 är det bokat bord på tatung dit jag och brudarna ska och fira rebecka. Efter det bär det av mot rebeckas stuga, där det blir övernattning! Blir säkert supertrevligt:):)

home sweet home

Hemma från sundsvall där vi haft det mycket trevligt (iallafall jag)!!

1. Bilen efter en dags shopping!
2. Malin och hennes 17 påsar efter bara en dags shopping.
3. Lisa och Malin med deras takeaway latte (gratis kaffe)
4&5. Äkta turister.
6&7 En del av shoppimgen! Fick även med mig hem lite mer smycken och småtjafs:)

vi har det bra, vi här i sundsvall!!!

Sitter nu på hotellet och dricker en gratis latte fast ingen latte utan vanligt kaffe och har det mycket trevligt:) Idag har vi varit ute i birsta city och shoppat loss. Dock blev det inte så supermycket för mig om jag jämnför mig med Malin. Jag kan även berätta att frukosten är awesome!!!

Imorgon blir det att shoppa det vi inte hunnit och sedan bär det av hemåt! puss och hej! /emma

WLABALABLABLABLABLBA

Var ute i bärskogen och plockade hallon igår. Efter det for pappa och jag till skolparkeringen och övningskörde. Det var alltså första gången i världshistorien som jag satt bakom ratten. Det var superkul trots att jag bara körde runt, runt på ettan.

Ikväll ska jag se min lillasysters match på sportfältet!!!!!!

18 augusti 2010

Igår var jag på klåva hela dagen lång och hade det alldeles underbart. Där gjorde vi absolut ingenting förutom ett dopp och åt mat annars låg Jag och Moa på en filt och stekte hela dagen, mendans vi sov gott en stor del av tiden.

I natt har Ante sovit här och snart ska jag pussa honom hejdå för om 30 min ska vi hämta upp malin och hennes mamma sen bär det av mot sundsvall för shopping och ikea!! Vi är tillbaka på fredag. Ha det bra här hemma för det ska jag ha:) tack och hej leverpastej!

HEJ

Idag har Malin, Lisa och jag varit i Boviken och solat(med andra ord två negrer och en blekfis). Vi fick se en mycket märklig man i string (om man nu ens kan kalla det så när det bara var en liten susp med smala band) stå i olika ställningar medan han tränade, stretchade och visade sig.

Snart bär det av till Julle med massa tjejer för att äta gott och umgås. Bruttan har nämligen fyllt år vilket ska firas! I natt sover jag hos Hampe-dampe. Fin dag idag!

Ja bju på den

GODMORGON

Vaknade med hjärtat som nu har farit iväg för att jobba. Själv är jag ledig fram tills klockan 5. Vilket betyder att jag kan vara ute i solen och njuta hela dagen. Frågan är bara vars stranden/stugan/bergskär? /emma

sol, vind och vatten

Hemma efter 3dagar i Piteå. Förutom att ha jobbat/gjort stig sällskap har jag och ante ätit supergod mat på nolia varje dag!! varit en sväng på stan, (där inhandlade jag ett nytt halsband) och haft det mys i husvagnen.

Nu ska jag äta frukost och senare gå ut på en prommis innan jag och mamma tar båten till bergskär. (Min första lediga dag med helsol och bra strandväder!!! (Bättre sent än aldrig:)) 16.00 ska jag till ICA och hacka sallad för att sedan sälja på hamburgare med peter på kågebadet (alla som vill får gärna komma på badkväll;)) /emma

LÖRDAG 14 AUGUSTI 2010

Detta borde kommit för två dagar sedan, men i alla fulla fall: STORT GRATTIS MARTA, 18 JÄVLA ÅR!!!!

Vaknade i Hampus famn, for på jobbet och slog in femtiotusen callor i celofanpapper till kunderna. Nu ska jag äta kantarellpaj och ikväll ska jag vara med vänner. Mina mycket fina och kära vänner.

Förresten så är jag lite smått avis på Anna och Signe som befinner sig på Way out west. En sak är säker, jag kommer ringa till dem och höra Håkan genom telefonen ikväll klockan åtta.

Linnisen

Och genomskinlig grå blir jag utan dina andetag

FLÄNNO-EMMO HEHE

Låter mycket trevligt heting.
Jag är tillgänglig lördagkväll (tänkte att det kunde vara rätt mysigt), annars söndagkväll eller varför inte hela måndag?!
KYSS OCH SMEK
Ps. Kan knappt bärga mig

SCHA LINN HÄR, KOM

HOLA BALOLA. Det var ett tag sedan jag bloggade sist. Det var även ett tag sedan jag såg en del helgoa människor! Jag ska bättra mig, det lovar jag hörrni, för jag saknar er♥

Under de två gångna veckorna har jag varit på Storsjöyran vilket var bäst någonsin. Fina vänner och människor. SUPERband och trangia-mat, hehe. Kom hem från Stockholm igår, efter att ha haft en alldeles, alldeles underbar och mysig vecka tillsammans med min käring! Vi hälsade på i både Linköping och huvudstaden, besökte Kolmården, badade, gick på Ikea och marknad, träffade Hampesläkt och shoppade.

Idag har jag varit på Nolia och marknadsfört Blomsterlandet. Imorgon befinner jag mig på Blomsterlandet, Solbacken, Skellefteå, back in business.

linn-lim

jag saknar dig♥

lördag söndag måndag tisdag lördag söndag. Då är jag ledig. Du får gärna kolla i din kalender och kontakta mig och bestämma en dejt någon dag.

MVH Emma Eriksson

11 augusti

Idag har jag jobbat som vanligt, efter jobbet skulle vi och spela discgolf med jobbet men istället ligger jag här nerbäddad i soffan med halsont och feber:( och väntar på att Lisa ska komma hem från träningen. Vi ska se The Last Song.

Imorgon åker jag till Piteå för att jobba på nolia med min farbror och sälja friggebodar. Där kommer jag att vara till fredag eller lördag. Kommer att övernatta i hjärtats husvagn som dom har där på campingen. Mysigt!!

10 augusti

Om 2 veckor sitter jag i skolbänken igen, känns inte alls bra att sommaren börjar gå mot sitt slut eftersom jag inte hunnit som mycket som jag velat i sommar. Kanske för att det blivit mer jobb än vad jag trott. 4-6 gånger i veckan har jag jobbat, men kommer iallafall att bli underbart den 25e de kommande månaderna när lönen kommer:):) nu jobbar jag bara några dagar till och resten av dagarna hoppas jag att det är mycket sol. Ska även på en liten semestertrip med Mamma, Lisa, Malin och hennes mamma till sundsvall för shopping och ikea. Då ska det inhandlas mycket kläder och annat smått och gott:):)

Idag jobbar jag 12.30 till 21.15, mycket annat kommer inte att hända idag.

lördag

underbara stugan♥

nu: boka hotell i sundsvall med Mamma och Lisa för 2 nätter.
snart: lägga mig ute i solen en stund.
idag: jobba som vanligt varje helg.
ikväll:pyjamasmys och övernattning med brudarna i felles frigge.
imorgon: jobba

så ser min dag ut!

17.15

tummen upp på er brudar♥

Dagen började med att åka inlines med Moa, det var superkul. Dock inte så stabilt, var nära att drutta på rumpan ett antal gånger, hehe. Senare på dagen tog jag på mig alla mina regnkläder och stövlar och cyklade till Malin och åt supergoda negerbollar (som hon själv bakat) och mjölk. Gottgott och trevligttrevligt.

Ikväll blir det att hänga med Mattis:):)

lovelovelove

JAG ÄLSKAR DIG MIN PRINS♥

en dag i happis

Dagen i happis blev riktigt trevlig resa med det kvinnliga könet i släkten. På IKEA lyckades jag och Moa fylla en kundvagn tillsammans. Blev dock inga skor på skopunkten som jag hade hoppats på.

Här är delar av min shopping:

Nya ramar 9 kr/styck (har dock inte hunnit sätta in bilder än)

2 vasar (ska användas som ljushållare eller bara prydnad, ej som vas)

ett superskönt och mysigt täcke som passar till det mästa, på stranden som madrass eller varför inte som täcke när man ska tälta. Medföljde praktiskt fodral, som syns på bild 2;)

en supermysig bad/morgonrock:):)

+kudde, handlotion, ljus och chips. /emma

tisdag

finisar

Hemma från ante och snart bär det av till happis och IKEA med goa släktingar. Vilket jag tror kommer att bli mycket trevligt:):) Det var allt för mig, tack och hej leverpastej! /EMMA

2 augusti

hjärta

Jag och Moa var och såg Eclipse igår, jag som inte tyckt att twilight är så bra måste säga att denna film var riktigt bra:):) Helt klart värd att se!

Idag är jag ledig och två dagar framöver vilket känns underbart:):):) Dock ser det inte ut att vara så bra väder, jag som hade hoppats att få besöka stranden och få lite färg på min vita kropp. /emma