TISDAG

Idag är jag ledig, underbart i detta väder! Har varit med Felle på gullsand idag och försökt få tillbaka lite färg som försvunnit. Vilket var mycket härligt och trevligt. Nu väntar jag på att Ante ska komma hem, för då tar vi båten dit hans mamma och pappa är för att fira Benny med mat och jordgubbstårta, mums! Efter det blir det kanske volleyboll i boviken med friends. Gäller att ta vara på alla lediga dagar med bra väder!

MIDSOMMARHELGEN

(2 bilder från mig, resten lånade från, Lisa, Moa, Felle och Emilia, min kamera användes ej så flitit på midsommar).

Har haft en toppenhelg! Förutom midsommarfirande och båtåkning har jag också varit hos lisa på städning+restlunch varit i stugan med släkten, varit på bastuholmen, sett film hos jocke, myst med ante och jobbat.

GODNATT

Nyss hemkommen från Lisa där partytältet satts upp, borden och stolarna ställts i ordning, midsommarstång har huggits osv. Innan vi for hem hann vi även med att äta bulllar och dricka mjölk. Är verkligen hur taggad som helst inför imorgon!! Men nu ska jag sova så jag orkar upp och jobba imorgon. godnatt!

ONSDAG

Eftersom att det var så lite jordgubbskunder i kväll packade jag (med hjälp av två kunder, ante och jocke) ihop vid 8 så att jag kunde följa med och se damerna (lisa, felle och malin) spela match. Funderar på att gå och lägga mig nu även fast jg inte börjar förän 12, är så himla trött! godnatt;*

gamla laget<3

JORDGUBBAR

Idag startar jag och Moas midsommartradition med att sälja jordgubbar utanför ICA för 5:e året.
KOM OCH KÖP, KOM OCH KÖP!

GODMORGON

Väntar på att det ska sluta regna så jag ska kunna fara ut och springa (fast egentligen hoppas jag att det aldrig slutar, hehe). Känner att det är dags att röra på sig litegran istället för att bara äta äta äta! Något annat jag väntar på är midsommarafton, det ska bli så otroligt kul!

En till sak jag väntar på är solen, så att man kan vara i stugan och sola, bada , äta i massor, basta, grilla och självklart spela kort♥♥

FÖRE OCH EFTER BILDER PÅ MINA TÄNDER

Jag antar att jag inte behöver skriva vilken bild som är före!

när jag ser dessa bilder känns det värt att ha haft räls i 4,5 och opererat mig 2 gånger!

(ps. ursäkta moppenmuchen på första bilden)

21 JUNI 2011

Gårdagen började med att jag och mamma cyklade ner våra cyklar på service, efter det gick jag på stan med Felle, Moa och Emma. Hämtade ut korten från engångs- och undervattenskameran, shoppade en hel del (2 t-shirtar, jeansshorts, mjukisbyxor från cubus och en BH,) och självklart fikade vi också. På kvällen umgicks jag med min kära pojkvän. Gick även över till antes granne klas (där Lisa var) en snabbis för att prata om midsommar! Är så himla taggad, tror det kommer bli kanon!

Idag ska jag städa lite på mitt rum, göra lunchlådor med innehåll korvstroganoff (vilket betyder korvstroganoff 4 luncher irad, men det gör absolut ingenting), kanske träffa Linn och Moa för fika och ta bussen till stan för att hämta hem min älskade cykel.

SÖNDAG

Då var ännu en helg över, men nu när det är sommarlov känns det inte som någon skillnad på veckodag och helg eftersom när jag har min/mina lediga dagar är det oftast på en veckodag. Har i helgen jobbat fredag, lördag, söndag och förutom det har jag umgåtts med mina fina vänner.

Imorgon och på tisdag är jag ledig och då blir det att umgås med tjejerna, ante och bara göra ingenting.

VILL TILLBAKA, TILL RHODOS, TILL SOLEN, TILL VÄRMEN, TILL MATEN OCH DRINKARNA MED ER!

FREDAG

Hemma efter en myskväll hos Emma med hon, Malin, Moa och Lisa, och självklart godsaker och nu är det dags för att sova så att jag orkar upp och jobba imorgon. godnatt♥

1-ÅRSJUBILEUM

Är nu hemma helt slut i både ben och huvud efter en rolig dag på jobbet. Först frontat hela butiken, sedan käkat pizza , fixat lite smått, och tillsist var det dags för 1-årsjubileum med matbjudning (grillad fläskfile, potatisallad, osv +tårta), underhållning (bla. halva lövångersrevyn), tävlingar osv. där mitt jobb var att servera mat till alla som var där och sedan bjuda på tårta.

Gratis är gott=lång kö i ca 2 timmar=mitt huvud och mina ben är helt slut.

ONSDAG

Dagen började med att jag cyklade förbi ante och tvingade med honom på en löptur. Efter det har jag varit i kyrkan och sett på lisas skolavslutning, fikat och pratat på en brygga i älven med Moa och Felle och nu kommer Ante.

hjärta

TISDAG

Idag har jag inte heller gjort mycket, känns konstigt att jag är ledig medans alla andra jobbar eftersom det alltid är tvärt om. Har sett paradise hotell danmark, krattat lite, gjort lite matlådor och varit förbi Moa en sväng. Ikväll ska Baksmällan 2 ses på Bio med några brudar, mys♥

längtar tillbaka!

Mitt sommarlov har börjat riktigt bra

Min helg var fullsmockad med trevligheter. Skolavslutning på fredagen och en vistelse i Piteå mellan lördag och söndag tillsammans med bästaste Signe och våra mammor. Där blev vi bjudna på mat i massor. Hotell, show, bad, sol, shopping med mera. Otroligt roligt hade vi i alla fall♥

Igår tog jag äntligen körkortet, vilket känns som en otrolig lättnad. Nu ska jag stoppa något i magen, röja undan på mitt rum eftersom att pappa snart kommer med sin klass 4B och bjuder på fika (läs river huset). Sedan tar jag bilen till mormor och morfar. Vi ska fira gårdagens stora händelse med jorgubbar. Mums♥

13 JUNI 2011

Efter nästan 3 år tillsammans är jag fortfarande otroligt kär i dig min prins!

Gårkvällen och idag har spenderats med världens bästa kille. Vi har sett film, myst, ätit gott och idag har jag följt med honom på olika tråkiga ärenden;). (byggmax, jula osv.). Ikväll har jag klippt gräset (tar hundra år) och inte gjort mycket annat, behövde verkligen en vilokväll!

Nu ska jag se paradise hotell danmark (tack för tipset Moa) och sedan blir det att sova. godnatt!

RHODOS- DEL 2

godmorgon!

Igår kväll blev det volleyboll spel i poolen, en sväng mer i spabadet och kvällen avslutades hos jocke där vi såg film/sov. Kom hem vid 4 och har sovit tills nyss, var helt slut efter skolavslutningskvällen, jobb i 10 timmar och sedan häng med vänner hela kvällen.

Idag hade jag tänkt fara på sportfälltet och se fotboll men eftersom lisas match och halva herrarnas redan var spelad när jag vaknade och dessutom var vädret skit stannade jag hemma, så nu blir det att äta lunch och sen får vi se vad som händer!

LÖRDAG

Gårkvällen var riktigt trevlig och det känns underbart med sommarlov! Något som inte var lika trevligt var att efter att ha sovit några få timmar stiga upp 8 och fara till jobbet. Mådde toppen, men har nog aldrig varit så trött. Trodde jag skulle somna när jag satt i kassan så ibland vart det en sväng in i frysen för att vakna till.

Nu väntar jag på ante och sedan blir det att fara till boviken med vänner. MYS OCH KUL!

GODMORGON

Idag är är det ännu en dag med underbart väder ute, love! Morgonpigg som jag är har jag redan ätit frukost, packat upp min resväska, damsugat, damtorkat, hängt in kläder i garderoben och suttit här ett tag. Eftersom att det är en timme kvar tills bussen går funderar jag på att cykla till ante med hans cykel och sedan gå hem bara för att det är så härligt ute! Idag står fl-dagen på schemat, vilket betyder att vi kommer spela brännboll hela dagen! pusss

RHODOS- DEL 1

EN BILD

TISDAG

gjort frukost på sängen till ante
gjort bort sista provet innan sommarlovet
träffat några efterlängtade vänner
suttit vid älven i det underbara vädret och ätit jordgubbar med fina vänner
äit subwaymacka till middag
tittat på balen
det är vad jag har gjort idag!

älskar att jag är brunare än dig, hehe!

GRATTIS TILL KÖRKORTET ÄLSKLING!!

HOME SWEET HOME

Men jag längtar redan tillbaka. Fast nog är det allt bra hemma också. När jag kom hem från flyget kom Ante med glass, godis och dricka som vi for och fikade upp i hans båt, medans vi satt i solen och myste. Har även varit förbi mormor en sväng och sagt hej och allt jag berättade hade redan min kusin hunnit sagt. Till middag blev det fil och kalla korvskivor, som jag längtat;)!

Ikväll hade jag funderingar på att springa men ångrade mig lika snabbt som jag kom på iden. Ska plugga lite nkb och sedan kommer hjärtat hit och förhoppningsvis sover här♥

FÖR MIG ÄR DU HELT PERFEKT♥

(bilder från resan kommer)

PÅ ARLANDA

Landade på arlanda vid 5 imorse efter en helt otrolig resa. Det har varit helt sjukt kul, varmt, soligt, god mat och allmänt bra, har även fått med mig lite nytt till garderoben. Om 2,5 timme går flyget hem mot skellefteå och då blir det att umgås med min saknade pojkvän♥

2 JUNI

Rhodosbrudarna steker antagligen för fullt just precis nu och det vore ju en stor lögn att säga att jag inte är avundsjuk på dem. Men snart är det ju min tur. Dessutom bokade Josse en resa till samma resmål samtidigt som vi är där. Vi två ska vara kungarna i baren säger jag bara!

I alla fall är det skönt med långledigt och väldigt najs med skolavslutning nästa fredag. På lördag-söndag efter det drar Signe och jag iväg med våra mammor på en tripp till Piteå (eller de drar iväg med oss (på en liten födelsedagsresa)) vilket ska bli mycket trevligt!

Nu ska jag stoppa något i magen, sedan cykla till Solbacken med mammas cykel för att kopa ett nytt däck till min. Det behövs när innerslanden tittar ut på flera ställen...