Vardag är din dag

Kågebussen var sen idag vilket resulterade att jag också blev sen till A-torp bussen. Väl i stan såg jag hur den stod i rödljuset. Jag knackade på bussdörren så den skulle släppa in mig och de andra som ville med. Trots att det fanns plats över gav busschauffören mig en extrem ignorering och gasade iväg när ljuset ändrade om till grönt. Jag blev piskad i ansiktet av blåsten, sen till tysklektionen och på dåligt humör. Jag har tänkt skriva ett hatbrev till Skelleftebuss, om jag vågar.

Just nu vill jag mer än allt annat färga mitt hår. Det lutar åt att ta tag i den saken på fredag och det ska bli skönt, skönt, skönt att få bort utväxten! Bredvid mig på skrivbordet ligger Lieber Deutsch och väntar. Känner ingen dragningskraft till boken, men om jag vill träna ikväll är det bara att bita i det sura äpplet.


Adjöken fröken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0